„WIĘCEJ NIŻ FUNDRAISING.

Praktyczny poradnik dla tych, co chcą zmieniać świat… ale nie mają za co”

Książka w…  przygotowaniu. Wierzę, że do końca 2022 ujrzy światło dzienne 😉

 

Celowo nie używam słowa „podręcznik”, ponieważ termin ten zobowiązuje do całościowego przedstawienia jakże już szerokiego i podzielonego na specjalizacje obszaru, jakim jest pozyskiwanie funduszy. Ja zamierzam poruszać się wyłącznie w obszarach, które sama przerobiłam w swojej kilkunastoletniej karierze jako fundraiser a następnie jako niezależny doradca pracujący zarówno z dużymi instytucjami jak i małymi ale o wielki sercu fundacjami i projektami. Przedstawię Wam fundraising z mojej perspektywy oraz z perspektywy darczyńców, z którymi miałam przyjemność pracować – to od nich najwięcej się nauczyłam. To nie jedyna słuszna, podkreślam, wiedza ale jedna z wielu dróg. Nazywam ją „FRIENDRAISINGIEM”, spersonalizowaną filantropią, twórczą współpracą biznesu i misji.

To nie jest książka w pierwszej kolejności dla zawodowych fundraiserów – ale dla osób, które dopiero chcą się nauczyć podstaw pozyskiwania funduszy, dla działaczy, których nie stać na zatrudnianie specjalisty w tym zakresie i sami muszą się tym zająć, dla dyrektorów organizacji, którzy chcą powołać działy fundraisingu. Wierzę, że i zawodowiec coś z tej pozycji dla siebie weźmie ale moim „widzem wpisanym w obraz”, wyobrażonym czytelnikiem jest albo zatroskany dyrektor dużej organizacji, który chce zrozumieć „jak to działa” albo wspomniany działacz, aktywista – pełen pasji „naprawiacz świata”, z wielkim marzeniem w sercu i pustą kasą.

Przykładowe tematy poruszane w książce:

  • Zanim zaczniesz – jak przygotować organizację od pozyskiwania funduszy;
  • Podstawowe źródła funduszy i tryby ich pozyskiwania;
  • Kim jest darczyńca i co go motywuje;
  • Jak stworzyć własną strategię pozyskiwania funduszy;
  • Etapy pozyskiwania funduszy;
  • Materiały fundraisingowe;
  • Spotkanie z darczyńcą – krok po kroku;
  • Dziękowanie – niekończąca się opowieść;
  • Honorowanie darczyńców vs świadczenia sponsorskie;
  • Raportowanie i administracja grantu – bardzo nudna ale kluczowa część pracy fundraisera 😉
  • Dla zaawansowanych: naming opportunities. Kiedy potrzebny jest dział pozyskiwania funduszy i jak go zbudować. Czemu nie łączyć fundraisingu indywidualnego z instytucjonalnym. Czy zatrudniać zewnętrznych fundraiserów? Na co zwracać uwagę przy zatrudnianiu fundraisera…

Informacji o terminie wydania, wydawcy oraz sposobie sprzedaży wypatrujcie późną wiosną 2021 na moim profilu LINKEDIN oraz oczywiście na niniejszej stronie.

A póki co – trzymajcie kciuki, aby pisanie dobrze mi szło;-)

Copyright 2021

Marta Wróbel – usługi doradcze z zakresu filantropii i fundraisingu